Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Linux:Πατώ cntl+alt+delete μα δεν μου εμφανίζει τον task manager...Πώς τον βρίσκω??

Δεν υπήρχε περίπτωση να μπώ στα linux και να μην μου συμβεί κάτι περίεργο...Ε,το έχω συνηθίσει πλέον..!!
Και εκεί που κλαιγόμουν οτι δεν έχω κάποιο μαθησιακό γεγονός να παρουσιάσω τσουπ ξεπετάχτηκε..!
Πάω λοιπόν να κατεβάσω για πρώτη φορά στα linux μία ταινία χρησιμοποιώντας το ανάλογο πρόγραμμα που διαθέτουν...'Εκανα κάποιες "πατάτες" αρχικά όντας όχι και τόσο εξοικειωμένη με αυτό,το έκλεινα το άνοιγα ξανά,μέχρι που κάποια στιγμή που πήγα να το ανοίξω μου έβγαλε το μήνυμα οτι τρέχει ήδη και έτσι δεν άνοιγε...
πώς ?
που?
δεν το έβρισκα πουθενά το πρόγραμμα!πού τρέχει,πού πάει...?

Συνηθισμένη απο τα windows σκέφτομαι, οκ είναι απλό:
CTRL+ALT+DELETE...η συντόμευση για to task-manager όπου θα έβλεπα ποιά προγράμματα τρέχουνε και απλά θα το σταματούσα!

Να όμως που αυτό δεν έπιασε στα linux....
Ουφφφ,άρχισα να ξεφυσάω...που είναι τώρα το σκασμένο...????!!!!!!!!!!!!!!!!!

Η πρώτη μου σκέψη ήταν να κάνω μία αναζήτηση στο google...
Η ώρα ήδη περασμένη και με το μυαλό μου να υπολειτουργεί έγραψα απλά το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα και αυτό ήτανε:"task manager in linux?"

Γιουχου!Το βρήκα με την πρώτη...

Άρα,
  • αν τρέχουμε KDE τότε πάμε menu->administration->system monitor

ή μπορούμε επίσης

  • να ανοίξουμε τη κονσόλα(menu-->accessories->terminal) και να γράψουμε:
        top

Σε εμένα εμφανίζεται αυτό:

  • Μία βελτιωμένη έκδοση του παραπάνω είναι το htop.
        Για να το εγκαταστήσουμε,αφού ανοίξουμε την κονσόλα, γράφουμε:
       
        sudo apt-get install htop

Όταν πληκτρολογούμε htop,εμφανίζεται κάτι σαν το παρακάτω:


 Σαφώς πιο όμορφο,πιο user-friendly,και με περισσότερες δυνατότητες.Λίγο που το έψαξα ανακάλυψα μία δυνατότητα την οποία δεν την έχει το top.
Με τα πλήκτρα(βελάκια) Up/Down μπορούμε να επιλέξουμε μία proccess και στο κάτω μέρος της οθόνης έχει πολλές επιλογές για το τι μπορούμε να την κάνουμε.Π.χ με το F9 την τερματίζουμε(kill).

Συνειδητοποίησα πώς λανθασμένα,ασυνείδητα έχω καθιερώσει την αναζήτηση στο google ως πανάκεια για κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζω.Στο συγκεκριμένο πρόβλημα που περιγράφω παραπάνω η λύση ήταν μπροστά στα μάτια μου.Απλά θα μπορούσα να αφιερώσω λίγο χρόνο να ψάξω από το menu τις επιλογές...

Μπορεί να κέρδισα χρόνο,εφ'οσον στάθηκα τυχερή και βρήκα κατευθείαν αυτό που έψαχνα στο google..αλλά αναρωτιέμαι μήπως κατ'αυτό τον τρόπο η γνώση μου για το λειτουργικό-linux είναι και παραμένει επιφανειακή!Δηλαδή πάντα ψάχνω μία έτοιμη λύση...αντί να προσπαθώ να την βρώ μόνη μου...

1 σχόλιο:

jabirbachhuber είπε...

TINY MUFFLE | TINY MUFFLE | TITIAN MUFFLE | TINY MUFFLE | TITIAN MUFFLE
TINY MUFFLE is a titanium wedding ring true quality titanium nose rings stainless steel double edge safety razor with an extra edge, a ford fusion hybrid titanium unique design titanium guitar chords and a titanium grey distinctive angle. Its angle $47.00 · ‎In stock