Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Πως προσθέτω οτι γλώσσα θέλω στο πληκτρολογιό μου!

Πρόσφατα μου χρειάστηκε να γράψω ένα κείμενο στη γερμανική γλώσσα.Τα γερμανικά έχουν ένα ειδικό χαρακτήρα(umlaut)ειναι 2 τελίτσες που μπαίνουν πάνω από κάποια φωνήεντα και αλλάζουν κάπως την προφορά,δηλαδή υπάρχει το u αλλά και το ü.
Επειδή όμως το πληκτρολογιό μου δεν μου έδινε την δυνατότητα να γράψω με αυτό τον τρόπο κάθε φορά που ήθελα να γράψω μία γερμανική λέξη με umlaut πήγαινα στο google έψαχνα για γερμανο-ελληνικό λεξικό το οποίο διέθετε και γεμανικό πληκτρολόγιο, έγραφα την λέξη και την έκανα copy-paste στο κειμενό μου!
Τέρμα σπαστικό και χρονοβόρο όμως!!!!!!!Έκανα δηλαδη "χίλια χρόνια" για κάτι τόσο απλό!
Με αφορμή αυτό έψαξα πώς γίνεται να μπορείς να ενεργοποιήσεις όποια γλώσσα θες στον υπολογιστή σου.Δηλαδή να έχεις την επιλογή να γράφεις σε οτι γλώσσα θες όχι μόνο αγγλικά!Η διαδικασία που θα γράψω παρακάτω είναι για Windows 7 και Windows Vista,δεν ξέρω όμως για Windows XP....

  • Στο μενού έναρξης στο search box πληκτρολογώ "keyboard languages" και επιλέγω  “Change keyboards or other input methods”.


  •  Ανοίγει ένα παράθυρο με όνομα Region and Language.Στο tab Keyboard and Languages επιλέγω Change Keyboards... Aνοίγει ένα παράθυρο με όνομα Τext Servises and Input Languages.Σε αυτό κλικάρουμε το Add για να εισάγουμε και άλλη γλώσσα.



  • Εμφανίζεται ένα παράθυρο με όνομα Add Input Language.Επιλέγουμε όποια γλώσσα θέλουμε και πατάμε ok.

  • Τώρα βλέπουμε και την γλώσσα που επιλέξαμε στο Installed Servises box.Πατάμε Apply.

          • Μετά από αυτό βλέπουμε κάτω δεξιά στην οθόνη μας ένα καινούριο εικονίδιο με τα αρχικά της γλώσσας που επιλέξαμε.

          • Στο ίδιο παράθυρο με πρίν, πατάμε στο tab Advanced key Settings αν θέλουμε να αλλάξουμε την συντόμευση για αλλαγή γλώσσας.Επιλέγουμε change key sequence.


            • Τώρα αν η γλώσσα που επιλέξαμε έχει χαρακτήρες που δεν υπάρχουν στο πληκτρολογιό μας τότε στο search box της έναρξης πληκτρολογούμε "on-screen keyboard"  και μας εμφανίζει το πληκρολόγιο στην οθόνη.

            H παραπάνω διαδικασία δεν μου πήρε ώρα να την εκτελέσω αλλά μου πήρε ώρα να την βρώ.
            Το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα να κάνω όταν αντιμετώπισα το πρόβλημα οτι δεν μπορώ να γράψω στα γερμανικά ήταν να γράψω στο google "how to install german in windows 7".Ομολογώ οτι ήτανε τόσο χαζό αυτό που έγραψα όπως αποδείχτηκε και αργότερα,αλλά εγώ δεν το κατάλαβα αμέσως..Η αναζήτηση, μου έβγαλε αποτελέσματα για language packs.Εγώ πάτησα στο πρώτο από αυτά και άρχιζα να διαβάζω το σχετικό άρθρο,αλλά κάτι δεν μου πήγαινε καλά.Διάβασα και μερικά ακόμα...

            Μέχρι που συνειδητοποίησα πως αυτά που διαβάζω είναι για να αλλάξεις την γλώσσα από τα πάντα στα windows.Δηλαδή θα μετέφραζε όλα τα μενού και όλες τις επιλογές στα γερμανικά...Άκυρο.

            Τσατίστηκα!Σκέφτηκα πόσο χαζή μπορεί να είμαι..αφού εγώ θέλω να αλλάζει η γλώσσα που γράφω εγώ!!

            Aρα σκέφτομαι δεν πρέπει να γράψω "install" αλλά "add" και αντί για "german" ας γράψω "keyboard language"(μου πήρε "λίγη" ώρα να στέκομαι και να κοιτώ την οθόνη μέχρι να μου έρθει αυτό...).Αυτή η αναζήτηση αποδείxτηκε πιο επιτυχημένη (ευτυχώς!!!) αν και άνοιξα σίγουρα 10 καρτέλες με αποτελέσματα και μετά βρήκα ακριβώς αυτό που αναζητούσα.

            Iσως θα μπορούσα να είχα γράψει στο google "how to change keyboard input language" και θα μού έβγαζε απευθείας τα σωστά αποτελέσματα.

            Συμπέρασμα:
            Αν είχα σκεφτεί εξ'αρχής ακριβώς τι θέλω να κάνω, και το είχα προσδιορίσει με περισσότερη λεπτομέρεια δεν θα είχα ξοδέψει  τόσο χρόνο αρχικά άσκοπα!
            • (έμαθα)----->με λίγη σκέψη παραπάνω η αναζήτηση είναι πιο στοχευμένη,έξυπνη και αποτελεσματική

            Τώρα που το σκέφτομαι θα μπορούσα να μπώ και σε κάποιο forum των Windows 7,ίσως έβρισκα πιο γρήγορα αυτό που έψαχνα.Απλά επειδή δεν γνωρίζω την διεύθυνση για ένα τέτοιο forum θα έπρεπε να το googlarw και αυτό....και έτσι μάλλον ασυνείδητα απέρριψα αυτήν την επιλογή...
            • (στόχος)----->να μάθω διαδικτυακές τοποθεσίες εξειδικευμένες στο λογισμικό που χρησιμοποιώ

            2 σχόλια:

            myrtlen είπε...
            Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
            Ανώνυμος είπε...

            Ήταν πολύ χρήσιμο σε ευχαριστώ!