Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Linux:Βαριέσαι και εσύ να κλείνεις τον Η/Υ σου;Ρύθμισέ τον να κλείνει αυτόματα!

Αν και παλιότερα δεν είχα κανένα πρόβλήμα με το να πέσω για ύπνο το βράδυ και στο επόμενο λεπτό να ροχαλίζω,πλέον με τόσους καφέδες και υπερένταση τα πράγματα είναι κομμάτι δυσκολότερα.

Έτσι έχω καθιερώσει πριν κοιμηθώ να βλέπω επεισόδια από τις αγαπημένες μου σειρές(Dexter,himym..κτλ) ή να ακούω λίγη χαλαρή μουσικούλα μέχρι να "σβήσω" τελείως.Όλα φαίνονται ωραία αλλά ένα πράγμα μου χαλούσε πάντα την φάση..οτι έπρεπε να κλείσω τον υπολογιστή.Όσες φορές τον άφηνα ανοιχτό απλά δεν μπορούσα να κοιμηθώ..δεν ξέρω για τον δικό σας αλλά εμένα το pc μου μουγκρίζει..και έτσι αναγκαζόμουνα κάποια στιγμή να σηκωθώ να τον κλείσω.Άλλες φορές κολλούσα για αρκετά λεπτά μέχρι να πάρω την απόφαση να τον κλείσω...διότι είμαι αρκετά τεμπέλα είναι η αλήθεια.
Έτσι αποφάσισα να δώσω ένα τέλος στο καθημερινό βραδυνό μου βασανιστήριο και να ψάξω πως μπορώ να ρυθμίσω τον υπολογιστή μου να κλείνει αυτόματα.

Σχεδόν αυτόματα πληκτρολόγησα στο google "auto shutdown in linux mint 7" και αμέσως βρήκα ότι ακριβώς έψαχνα!!(δεν παίζομαι...σαίνι έχω γίνει στην αναζήτηση!!!!!).

Αλλά αρκετά με την εισαγωγή,ας δούμε πως γίνεται:

Ανοίγουμε το αγαπημένο μας terminal και πληκτρολογούμε:

sudo shutdown -h -P hh:mm 

όπου αντικαθιστούμε τα hh:mm με την ώρα που θέλουμε να κλείσει σε 24-hour format π.χ 21:35.
Πατάμε enter και λογικά θα σας ζητήσει και password.Άν θέλετε να το ακυρώσετε τότε στην ίδια κονσόλα πατάτε CTRL+C.Αν όμως την έχετε κλείσει  τότε ανοίγεται την κονσόλα και πληκτρολογείται: 

sudo shutdown -c

Προσωπικά πιστεύω πως αυτός είναι ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος και δουλεύει σε όλες τις διανομές linux!


Αν δεν θέλουμε όμως να το κάνουμε με την κονσόλα,τότε μπορούμε να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα GShutdown.
Πάμε menu->Administration->Synaptic Package Manager και γράφουμε στο Quick search GShutdown.To εγκαθιστούμε.

Στο πρόγραμμα  GShutdown υπάρχουν τρεις επιλογές για το πότε να κλείσει ο υπολογιστής σου.

Έχει:
select a time 
1.At date and time
Αν επιλέξουμε αυτήν την επιλογή πρέπει να καθορίσουμε ακριβή ώρα και ημερομηνία από το ημερολόγιο που έχει ακριβώς από κάτω.Το κάνουμε αυτό και πατάμε Start.


2.After a delay 
Αν επιλέξουμε αυτήν την επιλογή πρέπει να καθορίσουμε τον ακριβή χρόνο μετά από τον οποίο θα κλείσει.



3.Now
No comment.

Προσωπικά αυτό που μου άρεσε είναι οτι αυτό το προγραμματάκι έχει την δυνατότητα να σου εμφανίζει ένα προειδοποιητικό μήνυμα λίγα λεπτά πρίν κλείσει ο υπολογιστής σε περίπτωση που έχουμε ξεχαστεί...!



Για ακόμη μία φορά συνειδητοποίησα πως με λίγο ψάξιμο και λίγες ρυθμίσεις μπορείς να βρείς o,τι θες για να κάνεις την ζωή σου και την συνύπαρξη σου με το φιλαράκι σου το pc, πιο εύκολη και άνετη!Ακόμη,έμεινα για ακόμη μία φορά κατάπληκτη με το πόσα πολλά πράγματα μπορείς να κάνεις γράφοντας εντολές στην κονσόλα και πόση δύναμη έχει αυτό το εργαλείο.Νομίζω πλέον, πως μπορείς να κάνεις σχεδόν τα πάντα..!Και γι'αυτό στόχος μου είναι να εξοικειωθώ περισσότερο μαζί της μαθαίνοντας περισσότερες εντολές!


1 σχόλιο:

glouiza είπε...

pragmatika poly kalo!!!Akoma kalytero 8a htan an ginotan na ton ry8mizoume na anoigei monos tou!!